282-р сар2017

Бүлэг: Тайлан

Гадаадад буй Монгол иргэдийн сонгуулийн эрхийн тухай

Цахим Өртөө Сүлжээний гишүүд дэмжигчид, Цахим Өртөө Холбоо нь гадаадад суугаа Монголчуудынхаа үндсэн хуулиар олгогдсон сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхийн төлөө сүүлийн 3 жил өөрсдийн боломжит хэмжээнд хэрхэн ажиллаж ирснээ тайлагнаж байна

2005 оны 12 дугаар сарын 29-ний өдөр шинэчлэгдэн батлагдсан Монгол улсын УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуулийн 6.3, 13.3 дахь заалтуудад "Гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын сонгуулийн эрх бүхий иргэд сонгуульд оролцох эрхтэй", "Гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын иргэдийн саналыг авах хэсэг байгуулах журмыг Сонгуулийн ерөнхий хороо батална" хэмээн заагдсан. Сонгуулийн хуульд эдгээр заалтууд нэмэгдэн ороход гадаадад оршин суугаа Монголчуудын төлөөлөл болон үзэл бодлоо илэрхийлж, холбогдох эрх мэдэлтнүүдэд санал хүсэлтээ тавьж байсан Цахим Өртөө сүлжээний гишүүд, Цахим Өртөө Холбооны хамт олны идэвхи санаачилга ихээхэн үүрэгтэй байсан гэж бид үздэг. 
 
Баримтын хэлхээ

2002 онд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн, хуульч Г.Ганзориг тухайн үеийн УИХ хурлын Аюулгүй байдал Гадаад бодлогын Байнгын Хорооны дарга Д.Лүндээжанцан (өдгөө УИХ дарга)-д гадаадад суугаа Монголчуудын үндсэн хуулиар олгогдсон сонгуулийн эрхийг хангахыг хүссэн албан захиаг Вашингтон орчмын Монголчуудын Холбооны тэргүүний хувьд гардуулав. www.asuult.net/nemesis/holboo/news/meetingchoinhor.htm  

2004 оны 10 сарын 26-нд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн Д. Сайнбаяр Цахим Өртөө сүлжээний цахим хуудаснаагадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхтэй холбогдуулан саналаа илэрхийлсэн Танд сонгуульд өгөх нэг санал бий, надад бас нэг санал бий (www.tsahimurtuu.mn/main/20041026340.htm) нийтлэлээ байрлуулав

2005 оны 11 сарын 25-нд Цахим Өртөө Холбооны гүйцэтгэх захирал, хууль зүйн ухааны доктор Э.Батбаяр Цахим Өртөө Сүлжээнд тавигдсан Сонгуулийн хууль сонгогчийн хууль уу сонгогдогчийн хууль уу нийтлэлдээ гадаадад буй Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбогдуулан саналаа илэрхийлэв. www.tsahimurtuu.mn/main/20051125453.htm

2005 оны 11 сарын 27-нд Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүн Д. Сайнбаяр (Чикаго), Ш.Баатар (Сан Франциско)  нар   Сан Франциско хотын Pacific Marketing компани, Монгол дахь Хулан Системс компанитай хамтран сансрын холболтын технологийг ашиглан UBS TV - ээр шууд дамжуулдаг Америк Монголыг холбосон цуврал нэвтрүүлгийн “Гадаадад сурч, ажиллаж, амьдарч байгаа Монголчууд Yндсэн хуулиар олгогдсон сонгох эрхээ эдлэхийн төлөө" сэдвийн дор явагдсан нэвтрүүлэгт оролцов.СОНГОХ ЭРХ - Хэлэлцүүлэг үргэлжилж байна...
www.tsahimurtuu.mn/main/20051130457.htm

2006 оны 12 сарын 17-нд Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Д. Сайнбаяр Ерөнхийлөгч асан Н.Багабандитай АНУ-ын Блүүмингтон хотноо уулзаж ярилцахдаа гадаадад суугаа Монголчуудын Сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбогдуулан санал сэтгэгдэлийг нь сонсож Цахим Өртөө сүлжээhttp://www.tsahimurtuu.mn/main/20060103465.htm, Даяар Монгол сониноор http://dayarmongol.com/index.php?option=com_content&task=view&id=332&Itemid=69 нийтэд хүргэв.

Цахим Өртөө сүлжээгээр тухайн үед энэ сэдвээр илгээгдэж байсан захидлууд

Үндсэн хуулиар олгогдсон сонгох, сонгогдох эрхийг гадаадад суугаа монгол иргэдэд эдлүүлэх нь ардчиллын тулгуур зарчимд нийцэж, орчин үеийн хөгжил дэвшил, цаг үеийн нөхцөл шаардлагаар буй болсон гэдгийг эрх баригч нар ойлгон ухамсарлаж, улмаар Монгол Улсын Сонгуулийн хуулинд нэмэлт өөрчлөлтийг оруулан баталлаа хэмээн бид баяртайгаар хүлээн авсан билээ. Цахим Өртөөний сүлжээний гишүүдээс гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хэрэгжүүлэхтэй холбоотой хуулийн заалтын үндэслэлийн талаар, эдгээр заалтууд нь эрх зүйн хувьд улам бүр нарийвчлан боловсруулвал зохилтой тухай мэрэгжлийн саналаа хэлж, гадаад улс орнуудын туршлагаас танилцуулж, түүнчлэн Цахим Өртөө холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүд энэ асуудлаар Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны удирдлагатай биечлэн уулзаж санал солилцож байлаа.

Баримтын хэлхээ

2006 оны 10 сарын 18-нд Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүн, хуульч Г.Ганзориг, Э.Батбаяр нар Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны дарга Б.Баттулга, нарийн бичгийн дарга Б.Баярсайхан нартай албан ёсоор уулзаж гадаадад суугаа Монголчуудыг сонгуульд оролцуулах журмыг гаргахтай нь холбогдуулан гадаад орны туршлагаас судлахад бидний зүгээс хэрхэн хамтран ажиллаж болох боломжийн тухай ярилцав. Энэ тухайд хуульч Г.Ганзоригтой хийсэн Нутгаас ирсний дараахан нь   http://www.tsahimurtuu.mn/main/20061114541.htm ярилцлага Цахим Өртөө сүлжээний хуудаснаа тавигдав

2007 оны 2 сарын 24-нд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн П.Оюумаа Монгол улсын ерөнхийлөгч Н.Энхбаярын Монголчуудтай Парис хотноо хийсэн уулзалт дээр Гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хангагдах ажил ямар шатандаа яваа талаар асууж Гадаад Хэргийн сайд Энхболдоос хариулт авав. http://www.tsahimurtuu.mn/main/20070315569.htm

2007 оны 3 сарын 21-нд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн, Германы Бонн хотноо суралцагч Докторант Д.Үүрцайх Сонгуулийн хуулийн холбогдох заалтын талаар мэрэгжлийн дүгнэлтээ өгч, мөн Холбооны Бүгд Найрамдах Герман Улсад энэ асуудлыг хэрхэн шийддэг туршлагаас хуваалцаж, өөрийн санал дүгнэлтээ илэрхийлсэн Даахгvй нохойн хураасан булууны яс буюу гадаадад амьдарч буй монголчуудын сонгуулийн эрхийн тухайд (http://www.tsahimurtuu.mn/main/20070321572.htm )нийтлэлээ Цахим Өртөө сүлжээний хуудаснаа байрлуулав.

Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүн хуульч Г.Ганзориг өмнөх уулзалтынхаа мөрөөр Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны дарга Б.Баттулгад хаяглан захидал бичиж, өөрийн оршин суугаа АНУ-ын Виржиниа мужид энэ асуудлыг хэрхэн шийддэг талаархи хууль эрх зүйн холбогдох баримтуудыг орчуулан хүргэв.

Цахим Өртөө сүлжээгээр тухайн үед энэ сэдвээр илгээгдэж байсан захидлууд

 
Энэ бүгд нь Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны хууль ёсны үүрэг болсон гадаадад буй Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хангахтай холбоотой журмыг боловсруулахад санаа оноо болж, тусгалаа олно гэдэгт бид итгэж байв.      

СЕХ нь журам боловсруулах хууль ёсны үүрэг хүлээснээс хойш бүтэн 1 жил 3 сарын дараа буюу 2007 оны 3 сарын 01-ний өдрийн тогтоолоор 2007 оны 10-р сарын 1-нийг хүртэл ажиллаж уг журмыг судлан боловсруулах ажлын хэсгээ байгуулсан. Ажлын хэсэг нь бүтэн 7 сар ажилласны дараа 2007 оны 10 сарын 4-ны өдрийн тайлан хурлаараа “Гадаадад суугаа Монголчуудыг сонгуульд оролцуулах эрх зүйн орчин хангалтгүй тул УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуулийн 6.3, 13.3 дахь заалтуудыг хүчингүй болгох нь зүйтэй” хэмээсэн дүгнэлтээ танилцуулсныг СЕХ нь хэлэлцэн дэмжээд тус хорооны дарга Б. Баттулга УИХ-д уламжилжээ. 

УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөл нь 2007 оны 12-р сарын 21 болон 26-ны өдрүүдийн Төрийн Байгуулалтын Байнгын Хороо ба Чуулганы хуралдаанаароржээ. Анхны хэлэлцүүлгээр гишүүдийн 100 хувийн саналаар хүчингүй болсон хуулийн зүйл ангид гадаадад буй Монгол иргэдийн сонгуулийн эрх бүхий заалт багтав. Ийнхүү УИХ өөрийн батлан оруулсан хуулийн заалтыг хоёр жилийн дараа үндэслэл, тайлбаргүйгээр хүчингүйд тооцлоо.

Үйл явдлын энэхүү өрнөлтэй холбогдуулан Цахим Өртөө сүлжээний андууд санал бодлоо илэрхийлж Цахим Өртөө Холбооноос нэн даруй арга хэмжээнүүд авч СЕХ-ны дарга, УИХ-ын дарга, гишүүдэд дэс дараалан албан бичгүүд хүргүүлж, хэвлэлийн багa хурал зохион байгуулж, хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдээр Холбооны байр суурийг илэрхийлсэн билээ.

Баримтын хэлхээ

2007 оны 10 сарын 17-нд Сонгуулийн Ерөнхий Хорооноос Гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэх журам боловсруулах үүрэгтэй байгуулагдсан Ажлын хэсгийнхээ тайланг хэлэлцсэн тухай СЕХ-ны хэвлэлийн төлөөлөгчийн өгсөн мэдээлэл Үнэн сонинд гаравhttp://www.unen.mn/modules.php?name=News&file=article&catid=50&sid=8470

2007 оны 10 сарын 18-нд Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүдийн хурал болж энэ сэдвээр ажиллах ажлын хэсгийг бүрдүүлж СЕХ-ны Ажлын хэсгийн саналтай холбогдуулж цаашид хэрхэн ажиллах талаар ярилцаж санал солилцов

 2007 оны 10 сарын 21-нд Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Д.Сайнбаяр Гадаадад гарвал та Монгол улсын иргэн биш болох нь ээ http://www.tsahimurtuu.mn/main/200710211304.htm нийтлэлээ Цахим Өртөө Сүлжээ, Өдрийн сонин, Цаг төр сэтгүүл болон бусад портал сайтуудад нийтлүүлэв.

2007 оны 10 сарын 23-нд Цахим Өртөө Холбооны гүйцэтгэх захирал Л.Лханаран Цахим Өртөө Холбоог төлөөлөн СЕХ-ны дарга Б.Баттулгад албан тоот илгээж СЕХ-ны ажлын хэсгийн дэлгэрэнгүй тайлантай танилцах хүсэлтээ илэрхийлэв http://holboo.tsahimurtuu.mn/node/87

Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн Д.Үүрцайх Сонгуулын Ерөнхий Хорооны энэхүү хандлагатай холбогдуулан зарим нэг сонгуулийн хууль тогтоомжид сайжруулсан өөрчлөлтийг хийснээр зохицуулж болох асуудалыг ийнхүү мухардалд хүргэж буй учир шалтгааныг эрэлхийлсэн Мордохын хазгай http://www.tsahimurtuu.mn/main/200710311307.htm нийтлэлээ 2007 оны 10 сарын 31-нд нд Цахим Өртөө сүлжээний болон мэдээллийн www.olloo.mn хуудаснаа хуудаснаа байрлуулав

11 сарын 15-нд Сонгуулын Ерөнхий Хорооны ажлын албаны дарга Д.Баяндүүрэнгээс Цахим Өртөө Холбооны гүйцэтгэх захирал Л.Лханарангийн нэр дээр албан тоот ирүүлж Ажлын хэсгийн дүгнэлтийг УИХ-д хүргүүлсэн тухай, УИХ бүрэн эрхийнхээ хүрээнд энэ асуудлаар шийдвэр гаргасны дараа тодорхой хариу ирүүлэх тухай мэдэгдэв http://holboo.tsahimurtuu.mn/node/87

2007 оны 12 сарын 10-нд АНУ-д ажлын айлчлалаар явсан УИХ дарга Д.Лүндээжанцантай Ganzorig Consulting Inc –ийн захирал, Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Г.Ганзориг уулзаж гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбоотой саналыг нь сонсов. http://www.tsahimurtuu.mn/main/200712161323.htmwww.ganzorigconsulting.us

2007 оны 12 сарын 10-нд Цахим Өртөө Холбооны ажлын хэсгээс боловсруулсан албан тоот захиаг УИХ-ын дарга Д.Лүндээжанцан, Төрийн Байгуулалтын Байнгын Хорооны дарга Д. Дондог болон УИХ-ийн нийт 76 гишүүдэд тус бүрд нь хаяглан хүргүүлэв. http://www.tsahimurtuu.mn/main/200712111320.htm

12 сарын 12 –нд Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүдийн төлөөлөгч нар Гадаадад буй Монголчуудын Сонгуулийн эрхийн асуудал сэдэвт Хэвлэлийн бага хурлыг Өнөөдөр сонины хурлын танхимд хийв http://holboo.tsahimurtuu.mn/node/87

Энэ асуудалтай холбогдуулж 2007 оны 12-р сарын 12-нд “Монгол Ньюс” мэдээллийн төвд хийсэн хэвлэлийн бага хуралд телевиз, сонин, радиогийн 22 сэтгүүлч ирж, Цахим Өртөө Холбооны хийсэн мэдэгдлийн талаар олон нийтэд мэдээлэл өгөв. Хэвлэлийн бага  хурлыг тухайн цагт 25-р суваг телевизээр шууд дамжуулж байсан ба хурлын дараа NTV, SBN, C1 телевизийн сэтгүүлчид ярилцлага авсан болно. Түүнчлэн холбооны гишүүн Д. Сайнбаяр 2007 оны 12-р сарын 15-нд Монгол телевизийн ММ агентлагийн “Ярилцъя” нэвтрүүлэгт оролцсон ба холбооны гүйцэтгэх захирал Л. Лханаран “Ардчилал” сонин, SBN телевизийн шууд нэвтрүүлэгт ярилцлага өгөв.  

Цахим Өртөө сүлжээгээр тухайн үед энэ сэдвээр илгээгдэж байсан захидлууд

 

Улсын Их Хурлын сонгуулийн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулсан энэхүү шийдвэр нь Үндсэн хуулийн тодорхой заалтуудыг зөрчиж буй хэмээн үзэж иргэн Э.Батбаяр, Л.Данзанноров нар Үндсэн хуулийн цэцэд маргаан үүсгэх өргөдөл гаргаж хандахад Цэцээс маргаан хянах шийдвэрлэх ажиллагаа үүсгэхэд татгалзсан хариу авчээ.

 
Баримтын хэлхээ
2008 оны 1 сарын 24-ний өдөр иргэн Энхээгийн Батбаяр, Л.Данзаноров нараас Монгол Улсын Үндсэн Хуулийн Цэцэд хандан “Монгол Улсын Их Хурлын сонгуулийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай” хууль Үндсэн хууль зөрчсөн тухай өргөдөл гаргав. http://www.tsahimurtuu.mn/main/200802021340.htm

Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Д.Сайнбаяр 2008 оны 2 сарын 18-нд болсон Монголын Ардчилсан Холбооны Анхдугаар Их Хурал хуралдсаны 18 жилийн ойд зориулсан онол практикийн бага хурлын үеэр үг хэлж гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хангахад Ардчилсан Намын баримталж ирсэн байр суурийн талаар шүүмжлэлтэй ханддагаа илэрхийлж, Цахим Өртөө Холбоог төлөөлж уриалга хийв..

2008 оны 2 сарын 19-ны 29 тоот албан бичгээрээ Монгол Улсын Үндсэн Хуулийн Цэцийн гишүүн Ж. Болдбаатар нь иргэн Э.Батбаяр Л.Данзанноров нарын өргөдөлд татгалзсан хариу өгчээ. (http://www.tsahimurtuu.mn/main/200802021340.htm хуудасны доор хэсэгт буй TsetsHariu1, TsetsHariu2 нэртэй аттачилагдсан 2 файлийг үзнэ үү)

Цэцийн дээрх өргөдөлд өгсөн хариулттай холбогдуулан Цахим Өртөө Холбооны гишүүд дүн шинжилгээ хийсэн байна. Санал бодлоо иргэн, тус холбооны УЗ-ийн гишүүн Э. Батбаярт илгээж, хамтран ажиллаж байна.  

 “Цахим Өртөө Холбоо” нь Үндсэн хуулийн цэцийн маргаан магадлан шийдвэрлэхээс татгалзсан тайлбарыг эрх зүйн зарчимд нийцсэн үндэслэл олж эс чадсан гэж үзэн тус дүгнэлтийг үл зөвшөөрч буй.

Цахим Өртөө сүлжээний гишүүд, Цахим Өртөө Холбооны зүгээс гадаадад суугаа Монголчуудынхаа сонгуулийн эрхийг хангуулахтай холбогдуулан бичиж нийтэлсэн санал бодлууд, хийж гүйцэтгэж ирсэн ажил үйлсийн товчооныг толилуулахад ийм байна. Бидний энэ ажил үйлс өнөөгийн Монголын хууль тогтоох, хэрэгжүүлэх, хянах тогтолцоо хэрхэн ажилладагийг ойроос харж, бодит дүр төрхийг таниж мэдэхэд ихээхэн үүрэг гүйцэтгэснийг зориуд тэмдэглүүштэй.

Бид энэ асуудлаар цаашид ч төр засгийн холбогдох байгууллагууд, улс төрийн хүчнүүдтэй санал бодлоо солилцон харилцан хамтран ажиллах бөгөөд үйл явцын талаар олон нийт, гадаадад суугаа Монголчууддаа байнга мэдээлж байх болно. Бидний ажил үйлсийн нилээдгүй хэсэг нь тухай бүрдээ Монголын хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүд, гадаадад суугаа монголчуудын сонин, сэтгүүл, бусад портал вэб хуудсуудаар түгээгдэж олон нийтэд хүрч ирсэн бөгөөд цаашид ч хүрсээр байх болно гэдэгт эргэлзэхгүй байна.

Гадаадад суугаа Монголчуудаа эх орныхоо хувь заяаг хил хязгаарын ялгаваргүйгээр энэ тэнцүү дэнслэн хэлэлцэх Үндсэн хуулиар олгогдсон эрхээ хамтдаа баталгаажуулъя. 

  • Бичсэн tamga
  • Үзсэн: 2980

Бүлэг: Тайлан

Гадаадад буй Монгол иргэдийн сонгуулийн эрхийн тухай

Цахим Өртөө Сүлжээний гишүүд дэмжигчид, Цахим Өртөө Холбоо нь гадаадад суугаа Монголчуудынхаа үндсэн хуулиар олгогдсон сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхийн төлөө сүүлийн 3 жил өөрсдийн боломжит хэмжээнд хэрхэн ажиллаж ирснээ тайлагнаж байна

2005 оны 12 дугаар сарын 29-ний өдөр шинэчлэгдэн батлагдсан Монгол улсын УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуулийн 6.3, 13.3 дахь заалтуудад "Гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын сонгуулийн эрх бүхий иргэд сонгуульд оролцох эрхтэй", "Гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын иргэдийн саналыг авах хэсэг байгуулах журмыг Сонгуулийн ерөнхий хороо батална" хэмээн заагдсан. Сонгуулийн хуульд эдгээр заалтууд нэмэгдэн ороход гадаадад оршин суугаа Монголчуудын төлөөлөл болон үзэл бодлоо илэрхийлж, холбогдох эрх мэдэлтнүүдэд санал хүсэлтээ тавьж байсан Цахим Өртөө сүлжээний гишүүд, Цахим Өртөө Холбооны хамт олны идэвхи санаачилга ихээхэн үүрэгтэй байсан гэж бид үздэг. 
 
Баримтын хэлхээ

2002 онд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн, хуульч Г.Ганзориг тухайн үеийн УИХ хурлын Аюулгүй байдал Гадаад бодлогын Байнгын Хорооны дарга Д.Лүндээжанцан (өдгөө УИХ дарга)-д гадаадад суугаа Монголчуудын үндсэн хуулиар олгогдсон сонгуулийн эрхийг хангахыг хүссэн албан захиаг Вашингтон орчмын Монголчуудын Холбооны тэргүүний хувьд гардуулав. www.asuult.net/nemesis/holboo/news/meetingchoinhor.htm  

2004 оны 10 сарын 26-нд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн Д. Сайнбаяр Цахим Өртөө сүлжээний цахим хуудаснаагадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхтэй холбогдуулан саналаа илэрхийлсэн Танд сонгуульд өгөх нэг санал бий, надад бас нэг санал бий (www.tsahimurtuu.mn/main/20041026340.htm) нийтлэлээ байрлуулав

2005 оны 11 сарын 25-нд Цахим Өртөө Холбооны гүйцэтгэх захирал, хууль зүйн ухааны доктор Э.Батбаяр Цахим Өртөө Сүлжээнд тавигдсан Сонгуулийн хууль сонгогчийн хууль уу сонгогдогчийн хууль уу нийтлэлдээ гадаадад буй Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбогдуулан саналаа илэрхийлэв. www.tsahimurtuu.mn/main/20051125453.htm

2005 оны 11 сарын 27-нд Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүн Д. Сайнбаяр (Чикаго), Ш.Баатар (Сан Франциско)  нар   Сан Франциско хотын Pacific Marketing компани, Монгол дахь Хулан Системс компанитай хамтран сансрын холболтын технологийг ашиглан UBS TV - ээр шууд дамжуулдаг Америк Монголыг холбосон цуврал нэвтрүүлгийн “Гадаадад сурч, ажиллаж, амьдарч байгаа Монголчууд Yндсэн хуулиар олгогдсон сонгох эрхээ эдлэхийн төлөө" сэдвийн дор явагдсан нэвтрүүлэгт оролцов.СОНГОХ ЭРХ - Хэлэлцүүлэг үргэлжилж байна...
www.tsahimurtuu.mn/main/20051130457.htm

2006 оны 12 сарын 17-нд Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Д. Сайнбаяр Ерөнхийлөгч асан Н.Багабандитай АНУ-ын Блүүмингтон хотноо уулзаж ярилцахдаа гадаадад суугаа Монголчуудын Сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбогдуулан санал сэтгэгдэлийг нь сонсож Цахим Өртөө сүлжээhttp://www.tsahimurtuu.mn/main/20060103465.htm, Даяар Монгол сониноор http://dayarmongol.com/index.php?option=com_content&task=view&id=332&Itemid=69 нийтэд хүргэв.

Цахим Өртөө сүлжээгээр тухайн үед энэ сэдвээр илгээгдэж байсан захидлууд

Үндсэн хуулиар олгогдсон сонгох, сонгогдох эрхийг гадаадад суугаа монгол иргэдэд эдлүүлэх нь ардчиллын тулгуур зарчимд нийцэж, орчин үеийн хөгжил дэвшил, цаг үеийн нөхцөл шаардлагаар буй болсон гэдгийг эрх баригч нар ойлгон ухамсарлаж, улмаар Монгол Улсын Сонгуулийн хуулинд нэмэлт өөрчлөлтийг оруулан баталлаа хэмээн бид баяртайгаар хүлээн авсан билээ. Цахим Өртөөний сүлжээний гишүүдээс гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хэрэгжүүлэхтэй холбоотой хуулийн заалтын үндэслэлийн талаар, эдгээр заалтууд нь эрх зүйн хувьд улам бүр нарийвчлан боловсруулвал зохилтой тухай мэрэгжлийн саналаа хэлж, гадаад улс орнуудын туршлагаас танилцуулж, түүнчлэн Цахим Өртөө холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүд энэ асуудлаар Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны удирдлагатай биечлэн уулзаж санал солилцож байлаа.

Баримтын хэлхээ

2006 оны 10 сарын 18-нд Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүн, хуульч Г.Ганзориг, Э.Батбаяр нар Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны дарга Б.Баттулга, нарийн бичгийн дарга Б.Баярсайхан нартай албан ёсоор уулзаж гадаадад суугаа Монголчуудыг сонгуульд оролцуулах журмыг гаргахтай нь холбогдуулан гадаад орны туршлагаас судлахад бидний зүгээс хэрхэн хамтран ажиллаж болох боломжийн тухай ярилцав. Энэ тухайд хуульч Г.Ганзоригтой хийсэн Нутгаас ирсний дараахан нь   http://www.tsahimurtuu.mn/main/20061114541.htm ярилцлага Цахим Өртөө сүлжээний хуудаснаа тавигдав

2007 оны 2 сарын 24-нд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн П.Оюумаа Монгол улсын ерөнхийлөгч Н.Энхбаярын Монголчуудтай Парис хотноо хийсэн уулзалт дээр Гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хангагдах ажил ямар шатандаа яваа талаар асууж Гадаад Хэргийн сайд Энхболдоос хариулт авав. http://www.tsahimurtuu.mn/main/20070315569.htm

2007 оны 3 сарын 21-нд Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн, Германы Бонн хотноо суралцагч Докторант Д.Үүрцайх Сонгуулийн хуулийн холбогдох заалтын талаар мэрэгжлийн дүгнэлтээ өгч, мөн Холбооны Бүгд Найрамдах Герман Улсад энэ асуудлыг хэрхэн шийддэг туршлагаас хуваалцаж, өөрийн санал дүгнэлтээ илэрхийлсэн Даахгvй нохойн хураасан булууны яс буюу гадаадад амьдарч буй монголчуудын сонгуулийн эрхийн тухайд (http://www.tsahimurtuu.mn/main/20070321572.htm )нийтлэлээ Цахим Өртөө сүлжээний хуудаснаа байрлуулав.

Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүн хуульч Г.Ганзориг өмнөх уулзалтынхаа мөрөөр Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны дарга Б.Баттулгад хаяглан захидал бичиж, өөрийн оршин суугаа АНУ-ын Виржиниа мужид энэ асуудлыг хэрхэн шийддэг талаархи хууль эрх зүйн холбогдох баримтуудыг орчуулан хүргэв.

Цахим Өртөө сүлжээгээр тухайн үед энэ сэдвээр илгээгдэж байсан захидлууд

 
Энэ бүгд нь Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны хууль ёсны үүрэг болсон гадаадад буй Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хангахтай холбоотой журмыг боловсруулахад санаа оноо болж, тусгалаа олно гэдэгт бид итгэж байв.      

СЕХ нь журам боловсруулах хууль ёсны үүрэг хүлээснээс хойш бүтэн 1 жил 3 сарын дараа буюу 2007 оны 3 сарын 01-ний өдрийн тогтоолоор 2007 оны 10-р сарын 1-нийг хүртэл ажиллаж уг журмыг судлан боловсруулах ажлын хэсгээ байгуулсан. Ажлын хэсэг нь бүтэн 7 сар ажилласны дараа 2007 оны 10 сарын 4-ны өдрийн тайлан хурлаараа “Гадаадад суугаа Монголчуудыг сонгуульд оролцуулах эрх зүйн орчин хангалтгүй тул УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуулийн 6.3, 13.3 дахь заалтуудыг хүчингүй болгох нь зүйтэй” хэмээсэн дүгнэлтээ танилцуулсныг СЕХ нь хэлэлцэн дэмжээд тус хорооны дарга Б. Баттулга УИХ-д уламжилжээ. 

УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөл нь 2007 оны 12-р сарын 21 болон 26-ны өдрүүдийн Төрийн Байгуулалтын Байнгын Хороо ба Чуулганы хуралдаанаароржээ. Анхны хэлэлцүүлгээр гишүүдийн 100 хувийн саналаар хүчингүй болсон хуулийн зүйл ангид гадаадад буй Монгол иргэдийн сонгуулийн эрх бүхий заалт багтав. Ийнхүү УИХ өөрийн батлан оруулсан хуулийн заалтыг хоёр жилийн дараа үндэслэл, тайлбаргүйгээр хүчингүйд тооцлоо.

Үйл явдлын энэхүү өрнөлтэй холбогдуулан Цахим Өртөө сүлжээний андууд санал бодлоо илэрхийлж Цахим Өртөө Холбооноос нэн даруй арга хэмжээнүүд авч СЕХ-ны дарга, УИХ-ын дарга, гишүүдэд дэс дараалан албан бичгүүд хүргүүлж, хэвлэлийн багa хурал зохион байгуулж, хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүдээр Холбооны байр суурийг илэрхийлсэн билээ.

Баримтын хэлхээ

2007 оны 10 сарын 17-нд Сонгуулийн Ерөнхий Хорооноос Гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэх журам боловсруулах үүрэгтэй байгуулагдсан Ажлын хэсгийнхээ тайланг хэлэлцсэн тухай СЕХ-ны хэвлэлийн төлөөлөгчийн өгсөн мэдээлэл Үнэн сонинд гаравhttp://www.unen.mn/modules.php?name=News&file=article&catid=50&sid=8470

2007 оны 10 сарын 18-нд Цахим Өртөө Холбооны Удирдах Зөвлөлийн гишүүдийн хурал болж энэ сэдвээр ажиллах ажлын хэсгийг бүрдүүлж СЕХ-ны Ажлын хэсгийн саналтай холбогдуулж цаашид хэрхэн ажиллах талаар ярилцаж санал солилцов

 2007 оны 10 сарын 21-нд Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Д.Сайнбаяр Гадаадад гарвал та Монгол улсын иргэн биш болох нь ээ http://www.tsahimurtuu.mn/main/200710211304.htm нийтлэлээ Цахим Өртөө Сүлжээ, Өдрийн сонин, Цаг төр сэтгүүл болон бусад портал сайтуудад нийтлүүлэв.

2007 оны 10 сарын 23-нд Цахим Өртөө Холбооны гүйцэтгэх захирал Л.Лханаран Цахим Өртөө Холбоог төлөөлөн СЕХ-ны дарга Б.Баттулгад албан тоот илгээж СЕХ-ны ажлын хэсгийн дэлгэрэнгүй тайлантай танилцах хүсэлтээ илэрхийлэв http://holboo.tsahimurtuu.mn/node/87

Цахим Өртөө сүлжээний гишүүн Д.Үүрцайх Сонгуулын Ерөнхий Хорооны энэхүү хандлагатай холбогдуулан зарим нэг сонгуулийн хууль тогтоомжид сайжруулсан өөрчлөлтийг хийснээр зохицуулж болох асуудалыг ийнхүү мухардалд хүргэж буй учир шалтгааныг эрэлхийлсэн Мордохын хазгай http://www.tsahimurtuu.mn/main/200710311307.htm нийтлэлээ 2007 оны 10 сарын 31-нд нд Цахим Өртөө сүлжээний болон мэдээллийн www.olloo.mn хуудаснаа хуудаснаа байрлуулав

11 сарын 15-нд Сонгуулын Ерөнхий Хорооны ажлын албаны дарга Д.Баяндүүрэнгээс Цахим Өртөө Холбооны гүйцэтгэх захирал Л.Лханарангийн нэр дээр албан тоот ирүүлж Ажлын хэсгийн дүгнэлтийг УИХ-д хүргүүлсэн тухай, УИХ бүрэн эрхийнхээ хүрээнд энэ асуудлаар шийдвэр гаргасны дараа тодорхой хариу ирүүлэх тухай мэдэгдэв http://holboo.tsahimurtuu.mn/node/87

2007 оны 12 сарын 10-нд АНУ-д ажлын айлчлалаар явсан УИХ дарга Д.Лүндээжанцантай Ganzorig Consulting Inc –ийн захирал, Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Г.Ганзориг уулзаж гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбоотой саналыг нь сонсов. http://www.tsahimurtuu.mn/main/200712161323.htmwww.ganzorigconsulting.us

2007 оны 12 сарын 10-нд Цахим Өртөө Холбооны ажлын хэсгээс боловсруулсан албан тоот захиаг УИХ-ын дарга Д.Лүндээжанцан, Төрийн Байгуулалтын Байнгын Хорооны дарга Д. Дондог болон УИХ-ийн нийт 76 гишүүдэд тус бүрд нь хаяглан хүргүүлэв. http://www.tsahimurtuu.mn/main/200712111320.htm

12 сарын 12 –нд Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүдийн төлөөлөгч нар Гадаадад буй Монголчуудын Сонгуулийн эрхийн асуудал сэдэвт Хэвлэлийн бага хурлыг Өнөөдөр сонины хурлын танхимд хийв http://holboo.tsahimurtuu.mn/node/87

Энэ асуудалтай холбогдуулж 2007 оны 12-р сарын 12-нд “Монгол Ньюс” мэдээллийн төвд хийсэн хэвлэлийн бага хуралд телевиз, сонин, радиогийн 22 сэтгүүлч ирж, Цахим Өртөө Холбооны хийсэн мэдэгдлийн талаар олон нийтэд мэдээлэл өгөв. Хэвлэлийн бага  хурлыг тухайн цагт 25-р суваг телевизээр шууд дамжуулж байсан ба хурлын дараа NTV, SBN, C1 телевизийн сэтгүүлчид ярилцлага авсан болно. Түүнчлэн холбооны гишүүн Д. Сайнбаяр 2007 оны 12-р сарын 15-нд Монгол телевизийн ММ агентлагийн “Ярилцъя” нэвтрүүлэгт оролцсон ба холбооны гүйцэтгэх захирал Л. Лханаран “Ардчилал” сонин, SBN телевизийн шууд нэвтрүүлэгт ярилцлага өгөв.  

Цахим Өртөө сүлжээгээр тухайн үед энэ сэдвээр илгээгдэж байсан захидлууд

 

Улсын Их Хурлын сонгуулийн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулсан энэхүү шийдвэр нь Үндсэн хуулийн тодорхой заалтуудыг зөрчиж буй хэмээн үзэж иргэн Э.Батбаяр, Л.Данзанноров нар Үндсэн хуулийн цэцэд маргаан үүсгэх өргөдөл гаргаж хандахад Цэцээс маргаан хянах шийдвэрлэх ажиллагаа үүсгэхэд татгалзсан хариу авчээ.

 
Баримтын хэлхээ
2008 оны 1 сарын 24-ний өдөр иргэн Энхээгийн Батбаяр, Л.Данзаноров нараас Монгол Улсын Үндсэн Хуулийн Цэцэд хандан “Монгол Улсын Их Хурлын сонгуулийн тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай” хууль Үндсэн хууль зөрчсөн тухай өргөдөл гаргав. http://www.tsahimurtuu.mn/main/200802021340.htm

Цахим Өртөө Холбооны УЗ-ийн гишүүн Д.Сайнбаяр 2008 оны 2 сарын 18-нд болсон Монголын Ардчилсан Холбооны Анхдугаар Их Хурал хуралдсаны 18 жилийн ойд зориулсан онол практикийн бага хурлын үеэр үг хэлж гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хангахад Ардчилсан Намын баримталж ирсэн байр суурийн талаар шүүмжлэлтэй ханддагаа илэрхийлж, Цахим Өртөө Холбоог төлөөлж уриалга хийв..

2008 оны 2 сарын 19-ны 29 тоот албан бичгээрээ Монгол Улсын Үндсэн Хуулийн Цэцийн гишүүн Ж. Болдбаатар нь иргэн Э.Батбаяр Л.Данзанноров нарын өргөдөлд татгалзсан хариу өгчээ. (http://www.tsahimurtuu.mn/main/200802021340.htm хуудасны доор хэсэгт буй TsetsHariu1, TsetsHariu2 нэртэй аттачилагдсан 2 файлийг үзнэ үү)

Цэцийн дээрх өргөдөлд өгсөн хариулттай холбогдуулан Цахим Өртөө Холбооны гишүүд дүн шинжилгээ хийсэн байна. Санал бодлоо иргэн, тус холбооны УЗ-ийн гишүүн Э. Батбаярт илгээж, хамтран ажиллаж байна.  

 

“Цахим Өртөө Холбоо” нь Үндсэн хуулийн цэцийн маргаан магадлан шийдвэрлэхээс татгалзсан тайлбарыг эрх зүйн зарчимд нийцсэн үндэслэл олж эс чадсан гэж үзэн тус дүгнэлтийг үл зөвшөөрч буй.

Цахим Өртөө сүлжээний гишүүд, Цахим Өртөө Холбооны зүгээс гадаадад суугаа Монголчуудынхаа сонгуулийн эрхийг хангуулахтай холбогдуулан бичиж нийтэлсэн санал бодлууд, хийж гүйцэтгэж ирсэн ажил үйлсийн товчооныг толилуулахад ийм байна. Бидний энэ ажил үйлс өнөөгийн Монголын хууль тогтоох, хэрэгжүүлэх, хянах тогтолцоо хэрхэн ажилладагийг ойроос харж, бодит дүр төрхийг таниж мэдэхэд ихээхэн үүрэг гүйцэтгэснийг зориуд тэмдэглүүштэй.

Бид энэ асуудлаар цаашид ч төр засгийн холбогдох байгууллагууд, улс төрийн хүчнүүдтэй санал бодлоо солилцон харилцан хамтран ажиллах бөгөөд үйл явцын талаар олон нийт, гадаадад суугаа Монголчууддаа байнга мэдээлж байх болно. Бидний ажил үйлсийн нилээдгүй хэсэг нь тухай бүрдээ Монголын хэвлэл мэдээллийн хэрэгслүүд, гадаадад суугаа монголчуудын сонин, сэтгүүл, бусад портал вэб хуудсуудаар түгээгдэж олон нийтэд хүрч ирсэн бөгөөд цаашид ч хүрсээр байх болно гэдэгт эргэлзэхгүй байна.

Гадаадад суугаа Монголчуудаа эх орныхоо хувь заяаг хил хязгаарын ялгаваргүйгээр энэ тэнцүү дэнслэн хэлэлцэх Үндсэн хуулиар олгогдсон эрхээ хамтдаа баталгаажуулъя. 

  • Бичсэн tamga
  • Үзсэн: 3054

Бүлэг: Тайлан

Гадаадад оршин суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхтэй холбогдуулж

Гадаадад суугаа Монголчуудын Монгол Улсын Үндсэн хуулиар олгогдсон Сонгуулийн эрхээ эдлэх  тухай яриа Цахим Өртөө сүлжээгээр байн байн өрнөж, түүний цахим хуудаснаа ч манай гишүүдийн санал бодол үг хэл болсон нийтлэлүүд гарсаар ирсэн билээ.

2005 оны 12 сарын 29-нд шинэчлэгдэн батлагдсан Монгол улсын УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуулийн 6 дугаар зүйлийн 3 дах хэсэгт гадаадад амьдарч байгаа Монгол улсын сонгуулийн эрх бүхий иргэдийн Үндсэн хуулиар олгогдсон сонгуулийн эрх баталгаажсан юм.

Харамсалтай нь хууль шинэчлэгдэн батлагдсанаас хойш бүхэл бүтэн 14 сарын  дараа  буюу  2007 оны 3 сарын 1-ны өдөр гадаадад оршин суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг хэрхэн эдлүүлэх журмыг боловсруулахтай холбогдуулж гадаад оронд амьдарч байгаа сонгогчдын талаар судалгаа, бүртгэл гаргах, бусад орны туршлага судлах, зохион байгуулалтын оновчтой хэлбэрийг сонгох, санал, дүрэм журам боловсруулах үүрэг бүхий Ажлын хэсэг нь  байгуулагджээ.

Бүр харамсалтай нь цөөнгүй орноор аялаж судалж шинжилж 6 сар ажилласан энэхүү Ажлын хэсгийн дүгнэлт нь шаардагдах журмыг боловсруулах тухай бус харин бүр энэхүү сонгуулийн эрхээ эдлэх заалтыг холбогдох хуулийн орчин бүрдээгүй байна гэсэн үндэслэлээр Сонгуулийн тухай хуулиас авах тухай  байх юм. 

Сонгуулийн Ерөнхий Хороо ажлын хэсгийн энэхүү дүгнэлтийг олонхиор дэмжээгүй ч өөрийн гол зорилго үүргээ зөрчин гадаадад байгаа Монголчуудын сонгуулийн эрхээ эдлэх хугацааг хойшлуулах эсвэл холбогдох хууль тогтоомжид нэмэлт өөрчилөлт оруулах замаар зохицуулахыг Монгол Улсын Их Хурлаас хүссэн саналаа хүргүүлсэн аж.

Энэ байдалтай холбогдуулан Цахим Өртөө Холбооноос Сонгуулийн Ерөнхий Хороонд өмнө хандаж байсан ба энэ удаа СЕХ-ны саналыг аваад буй УИХ-ын дарга, УИХ-ын Төрийн Байгуулалтын Байнгын Хорооны дарга болон УИХ-ийн 76 гишүүдэд дараах албан бичиг хүргүүлснийг та бүхэнд толилуулж байна. 

Цахим Өртөө Холбооны aжлын хэсэг энэхүү албан бичгийг боловсруулж тус Холбооны Удирдах Зөвлөлөөр хэлэлцүүлсэн болно.


Гадаадад суугаа Монголчуудын сонгуулийн эрхтэй холбогдуулж

Монгол улсын Сонгуулийн ерөнхий хороо нь 2007 оны 10-р сарын 16-нд болсон хуралдаанаараа УИХ-ын 2008 оны сонгуульд гадаадад амьдарч байгаа сонгогчдыг хамруулах боломж бүрдээгүй байна гэсэн дүгнэлт гарган УИХ-д хүргүүлсэнтэй холбогдуулан Гадаад орнуудад амьдарч байгаа Монголчуудын эрх ашгийг хамгаалах зорилготой Цахим Өртөө Холбоо Төрийн Бус Байгууллагын зүгээс өөрийн байр сууриа илэрхийлж байна.
 
Монгол улсын УИХ-ын Сонгуулийн тухай хууль нь 2005 оны 12 сарын 29-ний өдөр шинэчлэгдэн батлагдаж уг хуулийн 6 дугаар зүйлийн 3 дах хэсэгт гадаадад амьдарч байгаа Монгол улсын сонгуулийн эрх бүхий иргэдийн Үндсэн хуулиар олгогдсон сонгуулийн эрх баталгаажсан билээ. Энэхүү эрхийг баталгаажуулах заалтыг Сонгуулийн тухай  хуулинд оруулахад тус ТББ-ын зүгээс идэвхи санаачлагатайгаар оролцсон ба цаашид уг  заалтын хэрэгжилтэд ч өөрсдийн хувь нэмрээ оруулахад бэлэн гэдгийг энэ дашрамд дурдъя.

Гадаадад суугаа Монголчуудын энэхүү хуулиар баталгаажсан эрхийг эдлүүлэх үүрэг нь УИХ-ын сонгуулийн тухай хуулийн 13 дугаар зүйлийн 3 дах хэсэгт “гадаад  улсад амьдарч байгаа Монгол улсын иргэдийн саналыг авах хэсэг байгуулах журмыг Сонгуулийн ерөнхий хороо батална” хэмээснээр Сонгуулийн Ерөнхий Хорооны /цаашид СЕХ/ бүрэн эрх үүргийн хүрээнд ноогдсон байдаг. Улмаар гадаад оронд амьдарч байгаа сонгогчдын талаар судалгаа, бүртгэл гаргах, бусад орны туршлага судлах, зохион байгуулалтын оновчтой хэлбэрийг сонгох, санал, дүрэм журам боловсруулах үүрэг бүхий ажлын хэсэг нь СЕХ, Гадаад хэргийн Яам, Хууль зүй, дотоод хэргийн яам, Нийгмийн хамгаалал хөдөлмөрийн яам, Иргэний бүртгэл мэдээллийн улсын төв, Сангийн яам гэсэн бүрэлдэхүүнтэйгээр /цаашид Ажлын хэсэг/ 2007 оны 3 дугаар сарын 1-ний өдрөөр байгуулагджээ.

Үйл явдлын үргэлжлэл, он цагийн товчооноос харвал Сонгуулийн тухай хууль батлагдсанаас хойш бүхэл бүтэн 14 сараар хуулийн уг заалтын хэрэгжилт хоцрогдсон, үүнээс өмнө Сонгуулийн хуулиар олгогдсон эрх болон үүргийнхээ дагуу СЕХ нь энэ чиглэлд үйл ажиллагаа явуулсан эсэх нь тодорхойгүй, Сонгуулийн тухай хууль хүчин төгөлдөр болсноос хойш хууль хэрэгжилтийн хяналтын засаглал болох УИХ-д дээрхи хоёр заалтын хэрэгжилтийн асуудал нэг ч удаа албан ёсоор тавигдаагүй байна. Мөн Ажлын хэсэг байгуулагдан үйл ажиллагаагаа эхэлснээс хойш УИХ-ын чуулганаар ч, харъяа Байнгын Хороодын хуралдаанаар ч Ажлын Хэсгийн үйл ажиллагааны явцын тайлан албан ёсоор огт хэлэлцэгдээгүй байна.

Ийнхүү хуулийн хэрэгжилт олон сараар хоцорч эхэлсэн төдийгүй Ажлын хэсэг болоод СЕХ-ны үйл ажиллагааны явц УИХ-д хэлэлцэгдээгүй, хянагдаагүй явсаар 2008 оны УИХ-ын сонгуульд үйлчлэх  тухай хууль эцэслэн батлагдах цаг хугацааг тулгажээ.

Гэтэл хамгийн хачирхалтай нь уг Ажлын хэсэг сонгогчдын санал авах талаар бусад улсын туршлага, гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын иргэдийн бүртгэл, судалгаа, санал авах хэлбэрээс эхлүүлэн шаардагдах төсөв хөрөнгө хүртэл тал бүрээс нь судалж үзсэн гэх судалгааныхаа эцэст “Сонгуулийн эрхийг хангах эрх зүйн орчин хангалтгүй байна“ гэсэн дүгнэлтэд хүрч УИХ-ын Сонгуулийн тухай хуулийн 6 дугаар зүйлийн 3 дахь хэсэгт заасан "Гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын сонгуулийн эрх бүхий иргэд сонгуульд оролцох эрхтэй", 13 дугаар зүйлийн 3 дахь хэсэгт заасан "Гадаад улсад амьдарч байгаа Монгол улсын иргэдийн саналыг авах хэсэг байгуулах журмыг Сонгуулийн ерөнхий хороо батална" гэсэн заалтуудыгхүчингүй болгох нь зүйтэй гэсэн санал оруулсан байх юм. Энэ нь Ажлын хэсэг анхнаасаа иргэний сонгуулийн эрхийг баталгаажуулах чиглэл зорилгогүй ажилласан, энэ эрхийг нь хэрэгжүүлэхийн төлөө учирч болох саад бэрхшээлүүдэд гарц хайх талаар ямар ч оролдлого хийгээгүйн тод илрэл бөгөөд Үндсэн хууль болоод түүнд зохицуулан шинэчлэн өөрчилсөн Сонгуулийн тухай хуулийг уландаа гишгэж, Монгол улсын хуулиар баталгаажуулсан сонгуулийн эрхийг нь зөрчих санал тавьсан гэж бид үзэж байна.
 
Дээрхи заалтыг хүчингүй болгох гэсэн Ажлын хэсгийн санал нь СЕХ-ноос олонхийн дэмжлэг аваагүй гэдгийг тэмдэглэх нь зүйтэй ч тэрхүү олон сарын судалгааны дүнгээс үндэслэн СЕХ-ноос гадаадад байгаа Монголчуудын сонгуулийн эрхийг эдлүүлэхтэй холбоотой ажил хэрэгч санал гаргаж чадахгүйд хүрчээ. Гэтэл СЕХ нь өөрийн бүрэн эрхийн хүрээнд Сонгуулийн тухай хуулийн цоорхойг харан илрүүлж, уг хуулийг боловсронгуй болгох саналаа УИХ-д уламжлах боломж, цаг хугацаагаар хангагдсан байна.
 
СЕХ болон Ажлын хэсгийн Монгол улсын хууль тогтоомжийг  үл тоомсорлосон энэхүү хариуцлагагүй хандлага, үйл ажиллагаанаас үүдэн дэлхийгээр таран суугаа Монгол улсын иргэд хуульчлагдсан  сонгуулийн эрхээ ирэх 2008 оны УИХ-ын сонгуульд эдэлж чадахгүйд хүрч буй тул УИХ-аас бүрэн эрх үүргийнх нь дагуу:
 
-  нэгдүгээрт, СЕХ болон Ажлын хэсгийн хуулийн хэрэгжүүлэлтэнд хянан шалгалт хийхийг
-  хоёрдугаарт, Монгол улсын Үндсэн хуульд нийцүүлэн гадаадад амьдарч байгаа Монгол иргэдийн сонгуулийн эрхийн эрх зүйн орчныг бүрэн хангахуйц Сонгуулийн тухай хуулийг боловсронгуй болгохыг тус тус хүсэж байна.
 
Шинээр хэлэлцэгдэхээр өргөн бариад буй Сонгуулийн тухай  хуулийн төсөлд Гадаадад зөвхөн хууль ёсоор оршин суугаа Монголчууд сонгуульд оролцох боломжтой мэт заалт орж буй бол бид мөн үүнийг эрс эсэргүүцэх болно гэдгээ мэдэгдье. Харь оронд өөрсдийнхөө төлөө, Монгол иргэн хүнийхээ боломж, нөөц бололцоог нэмэхийн төлөө, Монгол хэмээх эх орнoо сэтгэлдээ тээн, аз мэдэн нүүдэллэж яваа Монгол иргэдээ хүний нутгийн хуулиар ялган салгаж сонгуулийн эрхийг хаах нь Монгол Төрийн баримтлах бодлого биш гэдэгт итгэж байна
 

Гүйцэтгэх захирал
 
Л.Лханаран


Гишүүдийн бүтээл нийтлэлүүд:
Д. Сайнбаяр: Гадаадад гарвал та Монгол улсын иргэн биш болох нь ээ
Д.Үүрцайх: Мордохын хазгай
Г.Ганзориг: Нутгаас ирсний дараахан нь
Д. Сайнбаяр: СОНГОХ ЭРХ - Хэлэлцvvлэг vргэлжилж байна...
Ph. D. Э. Батбаяр: Сонгуулийн хууль сонгогчийн хууль уу, сонгогдогчийн хууль уу?
Д.Үүрцайх:Даахгvй нохойн хураасан булууны яс буюу гадаадад амьдарч буй монголчуудын сонгуулийн эрхийн тухайд
Д. Сайнбаяр: Танд сонгуульд өгөх нэг санал бий, надад бас нэг санал бий

  • Бичсэн tamga
  • Үзсэн: 6738

Бүлэг: Тайлан

Авилгалтай тэмцэх їндэсний хөтөлбөрийн хэрэгжилтийг эрчимжїїлэх 10 алхам - Төсөл

Монгол Улсын Засгийн Газар


Монгол улсад авилгалын тївшин с‎этгэл зовоох х‎эмжээнд хїрч, улс орны хөгжилд саад тотгор учруулан, ядуурлыг гааруулж, ардчилалд хохирол учруулахуйц хор уршигтай болсныг олон нийт, иргэний нийгмийн байгууллагууд, олон улсын байгууллагууд, судлаачид удаа дараа онцлон дурдаж байгаа бил‎ээ. Монгол Улсын Засгийн газар 2005 оны 10 дугаар сарын 19-ний өдөр авилгын ‎эсрэг асуудлаар орон даяар олон нийтийн х‎элэлцїїлэг зохион байгуулснаар авилгатай хийх т‎эмцлийг ‎эрчимжїїл‎эх, нийтийн анхаарлыг энэ нэн тулгамдсан асуудалд төвлөрїїл‎эхэд дорвитой алхам болсон. Засгийн газар їїнээс хойш сар гаруйн хугацаанд авилгалын х‎эргийг илрїїлэх, хїнд суртлыг багасгах, шаардлагагїй дїрэм журмыг хїчингїй болгох ажлуудыг шат дараалан ‎хийж байна. Эн‎э бїхний їр дїнд авилгалыг їл т‎эсвэрлэх нийгмийн уур амьсгал н‎эмэгдэж Засгийн газраас авилгын эсрэг илїї їр дїнт‎эй, тодорхой алхамууд хийхийг хїссэн хїлээлт өсөж байна. Иймд Засгийн газар авилгалтай т‎эмцэх їндэсний хөтөлбөрийн хэрэгжилтийг эрчимжїїлэх дараахь арван алхамыг нэн тэргїїнд хийгдэх ёстой ажил гэж їзэж ‎энэ баримт бичгийг өргөн олны хэлэлцїїлэгт оруулан гаргахаар бэлтгэлээ. Эдгээр алхамуудыг Засгийн Газар ард иргэд, иргэний нийгэм, хувийн х‎эвшил, бусад сонирхогч дэмжигч талуудын өргөн оролцоотойгоор хэрэгжїїлэхээр төлөвлөж байна.

Авилгал бол Монгол улсын хөгжил д‎‎эвшил, Монголын ард тїмний эрх чөлөөт сонголт, ард иргэдийн амар тайван, сайн сайхан амьдралд заналхийл‎эгч дахь гол дайсан нь юм. Авилгал, тїїний бїхий л илрэлтэй тэмц‎эх, авилгачдад хариуцлага тооцох, нийгмээ авилгалаас цэвэрлэх олон талт арга хэмжээ авч хэрэгжїїлэх ажил энэ Засгийн Газрын анхаарлын төвд байх болно.

1. УИХ-аас Монгол Улс НЇБ-ын Авилгалын ‎‎эсрэг конвенцэд нэгдэн орох шийдв‎эрийг баталсантай холбогдуулан шаардлагатай хууль тогтоомжийн төсөл боловсруулах. Инг‎эхдээ дараахь харилцааг зохицуулахад нэн тэргїїний ач холбогдол өгч ажиллана:

1.1. Авилгалын ‎эсрэг хуулийн төслийг и‎ж бїрэн, нийтлэг стандартад нийцэхїйц болгоход тус д‎эм їзїїлэх;

1.2. М‎эдээллийн эрх чөлөөний тухай хуулийн төслийг УИХ-д өргөн барих. Їїнд, х‎эвлэл мэдээллийн байгууллага, ажилтан, сэтгїїлчдийн эрхээ хамгаалах, эх сурвалжаа нууцлах эрхийг хуульчлан хамгаалах;

1.3. Нууцын тухай хуулийг хїчингїй болгож, нууцад хамаарах асуудлын хїр‎ээг эрх цөөлж, шаардлагатай жагсаалтыг зарлах;

1.4. Төрийн албыг ашиг сонирхлын зөрчлөөс хамгаалах тухай асуудлаар Төрийн албаны хуулинд н‎эмэлт, өөрчлөлт оруулах;

1.5. Эрїїгийн болон Эрїїгийн байцаан шийтг‎эх хуулинд авилгын г‎‎эмт хэрэгтэй холбоотой асуудлыг иж бїрэн тусгах;

1.6. Авилгалын г‎эмт хэргийг мөнгөн дїнгээр їнэлэх їнэлгээг мөрдөж төр, ирг‎энд учирсан хохиролыг буруутай ‎этгээдээр заавал нөхөн төлїїлдэг механизм бїрдїїлэх;

1.7. Авилгалтай холбоотой г‎эмт хэргийг илрїїлэхэд туслалцаа їзїїлсэн иргэн, байгууллагын ‎эрх, аюулгїй байдлын баталгааг хангахтай холбогдсон заалтуудыг холбогдох хуулиудад оруулах.

2. Авилгалтай т‎эмцэхэд шаардлагатай їнд‎эсний чадавхийг нэмэгдїїлэх, їїнд чигл‎эсэн эрх зїй, эдийн засгийн цогц бодлого хэрэгжїїлэх:


2.1. Улс, орон нутгийн төсвийн төлөвлөлт, зарцуулалт, гадаадын з‎ээл тусламжийн хуваарилалт, тїїний явц, тендер зарлах, дїгнэх болон төсвийн мөнгөөр бараа їйлчилгээ худалдан авах харилцааг ил тод болгох, олон улсын стандартад нийцїїл‎эх хөтөлбөр төсөл хэрэгжїїлнэ.

2.2. Їнд‎эстэн дамнасан авилга, улс төрийн авилга, төрийг бусдын явцуу, хууль бус сонирхлыг гїйц‎элдїїлэх хэрэгсэл болгон ашиглах явдлыг мөрдөн шалгах чадвартай мөрдөн байцаагчдыг б‎элтгэх;

2.3. Авилгын х‎‎эргээр мэргэшсэн хувийн мөрдөгч, прокурор, мэргэжилтнїїдийг б‎элтгэх сургалт явуулах;

2.4. Авилгын х‎эргийг хөндлөнгийн нөлөөгїй шїїн таслах шїїхийн байгууллагын чадавхийг н‎эмэгдїїлэх;

2.5. Авилгатай холбоотой г‎эмт хэргийг илрїїлэх мөрдөхөд нотлох баримт ашиглах, тїїнийг уг х‎эргийг таслахад хэрэглэх, тусгай ажиллагаа явуулах баталгаа, эрхийг зохих хууль тогтоомжинд орчин цагийн шаардлагад нийцїїлэн тусгах;

2.6. Гадаадад их х‎эмжээний мөнгө гуйвуулах явдлыг хянах хууль ‎ эрх зїйн орчин бий болгох;

2.7. Авилгалын х‎‎эрэгт нэр нь холбогдсон төрийн сонгуульт болон томилогддог өндөр албан тушаалтнуудаас байцаалт, тодруулга авах, шаардлагатай тохиолдолд бїрэн эрхийг нь тїдгэлзїїлэх хуулийн зохицуулалтыг чирэгдэл, шат дамжлага багатай, нээлттэй, хялбар болгох;

2.8. Авилгалтай холбоотой х‎эргийг хэвлэлийн болон иргэний мэдээллийн мөрөөр шалгах шалгагдсан этгээдийг албан тушаалаас нь ямар тохиолдолд тїдгэлзїїлэх, чөлөөлөх тухай харилцааг тодорхой болгох;

2.9. Авилгалын х‎эрэгт холбогдсон нь зохих байгууллагаас тогтоогдсон, шийтгэгдсэн этгээдийн улс төрийн сонгуульт болон төрийн алба хаах эрхийг хуульчлан хасах;

2.10. Авилгатай хийх т‎эмцлийн б‎элтгэлийг хангахад Ерөнхийлөгч, Улсын Их Хурлын д‎эмжлэгийг авч ажиллах;


3. Авилгатай т‎эмцэх төр, олон нийтийн байгууллага, ирг‎эдийн сїлжээ байгуулж, веб хуудас ажиллуулах. Дараахь м‎эдээллийг 2006 оны н‎эгдїгээр улиралд багтаан веб сайтад байрлуулж, сїлж‎ээгээр дамжуулан мэдээлэл солилцох бололцоог хангана:


3.1. А‏вилгын ‎эсрэг Засгийн газраас хийж байгаа ажлын явц, їїр‎эг даалгавар, төлөвлөгөөний биелэлт;

3.2. Авилгын ‎эсрэг олон улсын конвенц, баримт бичгїїдийн ‎ орчуулга, х‎элэлцїїлэг;

3.3. Авилгатай т‎эмцэх їїрэг, ‎эрхэм зорилго бїхий төрийн болон төрийн бус болон х‎эвлэл мэдээллийн байгууллагуудын (НЇБ- ын Ерөнхий нарийн бичгийн даргад жагсаалтыг хїргїїлн‎э) хаяг, їїр‎эг эрх;

3.4. Авилгатай т‎эмцэх талаар иргэний эдлэх эрх, хїлээх їїрэг

3.5. Авилгатай т‎эмцэх байгууллагуудад мэдээл‎эл илг‎ээх хуудас;

3.6. Авилгын талаар мэд‎ээлэл солилцох хуудас;

3.7. Авилгын талаар хийсэн судалгааны дїн, хэлсэн їг, нийтлэл;

3.8. Төрийн байгууллагын шийдв‎эр, хууль дїрмийн сан, т‎эдгээрийг хайх хуудас;

3.9. Олон улсын ‎экспертийн онлайн хичээл, зөвлөлгөө (авилгатай холбоотой ухагдахуун, н‎‎эр томъёоны тайлбар, авилгын эсрэг практик заавар зөвлөлгөөг ирг‎эдэд мэдээлж, зөрїїт‎эй ойлголтуудыг н‎эг мөр болгох зорилго бїхий);

3.10. Авилгатай т‎эмцэх тухай хэлэлцїїлэг, тїїний т‎эмдэглэл.

4. Авилга, хїнд сурталд өртөмтгий болох нь судалгаагаар тогтоогдсон дараахи төрийн алба, салбаруудыг авилгалаас ангижруулах, н‎ээлттэй байдлыг хэвшїїлэх бие даасан төлөвлөгөө боловсруулж, хугацаатай їїр‎эг өгч хэрэгжїїлэх. Їїнд:


4.1. Газрын албад;

4.2. Гаалийн байгууллага;

4.3. Нийсл‎эл, аймаг, дїїргийн засаг захиргаа (Орон нутгийн өөрөө удирдах байгууллагатай хамтран);

4.4. Шїїх, Прокурор (Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн д‎эмжлэгтэйгээр);

4.5. Улсын М‎эргэжлийн Хяналтын Газар;

4.6. Їл Хөдлөх Хөрөнгийн Бїртг‎элийн Газар;

4.7. Татварын байгууллага;

4.8. Стандарт Х‎‎эмжил Зїйн Їнд‎эсний Төв;

4.9. Ирг‎эний Бїртгэл Мэдээллийн Улсын Төв;

4.10. Ашигт Малтмал Газрын Тосны Х‎эрэг Эрхлэх Газар;

4.11. Төмөр зам;

4.12. Гадаадын Хөрөнгө Оруулалт, Гадаад Худалдааны Агентлаг.

5. Төрийн албан хаагчдын ёс зїйн сургалт явуулах. 2006 онд багтаан төрийн албан хаагчид ёс зїйн сургалтанд бїр‎эн хамрагдсан байх нөхцлийг Төрийн албаны зөвлөлт‎‎эй хамтран бїрдїїлнэ.


5.1. Бїх шатны төрийн албан хаагчдыг төрийн албаны ёс зїй, НЇБ- ын Ерөнхий Ассамблейн 1996 оны 12 сарын 12-ны өдрийн 51/59 тоот тогтоолын хавсралтад заасан төрийн албан хаагчдын ёс зїйн олон улсын х‎эм хэмжээний талаар сургалтанд хамруулах;

5.2. Х‎эвлэл мэдээллээр төрийн албаны ёс зїйн шаардлагуудын тухай сурталчлах;

5.3. Төрийн байгууллагуудын ёс зїйн код, ёс зїйн хяналтын албыг бїртг‎эж нийтэд мэдээлэх;

5.4. Төрийн албан хаагчдаас ёс зїйн ойлголтын талаар тївшин тогтоох шалгалт авах.

6. Төрийн албан хаагчдын хөрөнгө орлогын м‎эдїїлгийг ил болгох. 2006 оны хоёрдугаар улиралд багтаан хөрөнгө орлогын мэдїїлгийг ил болгоход шаардагдах урьдчилсан б‎элтгэлийг хангана. Їїнд дараах ажлууд хийгд‎эх болно:


6.1. Мөрдөгдөж ирсэн орлогын м‎эдїїлгийн маягтууд, т‎эдгээрийг хаанаас баталсан болон, т‎эдгээрийн дагуу төрийн албан хаагчид орлогоо х‎эрхэн м‎эдїїлсэн байдлыг судлах;

6.2. Орлогын м‎эдїїлгийн маягтыг энгийн, ойлгомжтой, н‎ээлттэй болгох санал боловсруулах;

6.3. Орлогын м‎эдїїлгийн хадгалалт, тїг‎ээлт, хамгаалалтад тавигдах шаардлагыг боловсруулж шаардлагатай боловсон хїчин, байр, техник хэрэгслэл, урсгал зардлыг багтаасан төсөл боловсруулах;

6.4. Орлогын м‎эдїїл‎гийг їнэн зөв бөглөсөн ‎эсэхийг хариуцлага тооцох (їїнт‎эй холбоотойгоор тодорхой хугацаа зааж өршөөл х‎эрэгжїїлэх эсэхийг судлах);

6.5. Төрийн албыг ашиг сонирхлыг зөрчлөөс хамгаалах тухай хуулийн төсөлд орлогын м‎эдїїлгийн талаар тодорхой заалтууд оруулан УИХ-д өргөн барих;

6.6. Орлогын м‎эдїїлгийн талаар төрийн албан хаагч, олон нийт‎эд зориулан хэвлэлээр сургалт явуулах.

7. Авилгалыг їл т‎эвчих уур амьсгалыг нийгэмд бий болгох; Їїнд чигл‎эсэн сургалт, арга зїйн туслалцаа їзїїл‎эх бїтцийг дэмжих.


7.1. Х‎‎эвлэл мэдээлэл, сурах бичиг, интернэт эх їїсвэр, ном товхимол болон олон улсын шалгарсан практикийг ашиглан сурталчилгаа, сургалт хийх;

7.2. Авилгалаас нийгм‎ээ цэвэрлэх чиглэлд ажиллаж байгаа иргэд, байгууллагыг урамшуулах, дэмжих эрх зїй, эдийн засгийн орчин бїрдїїл‎эх. Эдг‎ээр байгууллагын тусламжтайгаар иргэдэд дараахь чадавхийг эзэмшїїлэх;

7.2.1. Авилгын ил далд бїх х‎элбэрийг таних,

7.2.2. Авилгатай т‎эмцэх дотоод, гадаадын байгууллагуудыг хаяг, зорилго чигл‎эл, байрлалаар нь м‎эддэг байх;

7.2.3. Гомдол гаргах, гомдлоо шийдв‎эрлїїлэх, хянах чадвартай болох;

7.2.4. Авилгын х‎эргийг баримтжуулах арга туршлагатай болсон байх;

7.2.5. Авилгыг жигших їз‎лийг хїїх‎эд залуучууд болон нийгмийн бїх давхрагад бий болгох;

7.2.6. Авилгын хэргийн мэдээлэгчийг хамгаалах хуулийн хамгаалалтыг м‎эддэг болох;

7.2.7. Авилгад автахгїй байх ирг‎эд, байгууллагын дархлаажуулалтыг бий болгох.

8. 2006 оны 1 сарын 1-н‎ээс эхлэн Авилгын х‎эргийн санг бїрдїїлж ‎эхлэх, уг санг авилгын хэргийн талаархи мэдээлэл, хяналт шалгалт, мөрдөн байцаалт болон хэргийг яллан шийтгэсэн байдлыг судлах м‎эдээллийн бааз болгон ашиглах:


8.1. Авилгалын х‎эргийн гэрч, мэдээлэл өгсөн иргэн байгууллагыг хамгаалах журам гаргаж мөрдїїл‎эх;

8.2. М‎эдээллийн санг н‎ээлттэй байлгах, санд орсон м‎эдээллийг устгахаас хамгаалах ‎механизм бїрдїїл‎эх;

8.3. М‎эд‎ээллийн санд мэдээлэл цуглуулах, хадгалах, м‎эдээллийг хувилан олшруулах, олон нийтэд тїгээх їїрэг ногдож буй байгууллагад їїргээ биелїїлэхэд нь шаардагдах санхїї, техникийн нөхцөл бололцоог бїрдїїл‎эх;

8.4. М‎эдээллийн санд мэдээллийг хадгалах хугацааг хязгаарлахгїй байх.

9. Монгол Улсын авилгалын тївшинд хөндлөнгийн їн‎элгээ хийлгэх. Эн‎э тухай хїсэлтээ Transparency International болон ‎энэ чиглэлийн бусад байгууллагад хандан ‎2006 оны ‎эхний хагаст багтаан гаргана. Инг‎эснээр:


9.1. Авилгалын тївшнийг өнөөгийн тївшинд бодитойгоор їн‎элїїл‎эх;

9.2. Авилгыг устгахын төлөө хамтран ажиллаж байгаа олон улсын байгууллагууд болон Ази Номхон далайн бїсийн орнуудын хамтарсан комисст дїнг илг‎ээх;

9.3. Төр, олон нийт, аж ахуйн байгууллагуудын дунд авилга, хїнд суртлын индексийг гаргаж, тогтмол зарлаж х‎эвших.

10. Дїр‎эм журмын "Их цэвэрл‎эгээ"-г їрг‎элжлїїлж, авилга хїнд суртлыг багасгах, арилгахад болон төрийн їйлчилг‎ээг ил тод, хөнгөн шуурхай болгох, тїїнд ирг‎эн олон нийтийн оролцоог нэмэгдїїлэхэд чиглэсэн Ерөнхий сайдын албан даалгаварын х‎эрэгжилтийг хянах, шаардлагатай арга х‎эмжээг авч хэрэгжїїлэх.


10.1. Төрийн албаны болон төрийн їйлчилгээний стандартыг төрийн бїх шатны байгууллагад гаргаж олон нийтийн хяналт дор мөрдїїл‎эх ажлыг шуурхайлах;

10.2. Улсын нууцад хамаарахгїй бїх дїр‎эм журмыг интерн‎этэд байрлуулах;

10.3. Дїр‎эм журмыг нь олон нийт, їйлчлїїл‎эгчид олж мэдэх боломжгїй байгууллагуудыг авилгад өртөх магадлал өндөрт тооцож зарлах;

10.4. Хаалттай, авилгад өртөх магадлалтай төрийн байгууллагуудад чигл‎эсэн хяналт шалгалтыг нэмэгдїїл‎эх;

10.5. Төрийн байгууллага бїрт өөрийн эрхэм зорилго, харилцах хаяг, асуудал шийдвэрлэх‎эд мөрдөх д‎эг горим, хэрэглэгдэх маягт, иргэдтэй харилцах цагийн хуваариа їйлчлїїл‎эгчидд‎ээ болон нийт‎эд ил тод байлгах стандарт мөрдїїл‎эх.

Жич: Уг төсөлд өөрийн санал бодлоо н‎эмэрлэх, туслах болон авилгалын ‎эсрэг Засгийн газартай хамтран ажиллах сонирхлоо дараах хаягаар илэрхийл‎эхийг хїсье: Монгол Улсын Ерөнхий сайдын ажлын алба, Төрийн ордон 253 тоот, Улаанбаатар хот. Утас: 329153, Факс: 328329, и-мейл: Энэ и-мэйл хаягийг спамботоос хамгаалсан. Та үзэхийн тулд JavaScript идэвхжүүлэх хэрэгтэй.


  • Бичсэн tamga
  • Үзсэн: 2968

Цахим Өртөө Сүлжээнд элсэх

  • Өртөөний сүлжээнд элсэх

tsahim_urtuuХэрэв та Монгол Туургатны Цахим Өртөө Сүлжээнд элсэхийг хүсвэл: http://groups.google.com/group/tsahim-urtuu-suljee хаягаар зочилж маш хялбархан бүртгүүлж болно. Та Гүүгл суурьт энэхүү сүлжээнд имэйлээ бүртгүүлснээр манай сүлжээний гишүүн болно.

 

Image Temp

Энэ хуудас нь Цахим Өртөө сүлжээний нийт гишүүдийн хамтын бүтээл байх бөгөөд ажил хэргийн санал болгоныг вэбийн хамтлаг тухай бүр нь тусган энэ хуудсанд оруулж байх болно. Хамтран ажиллаж буй, ажиллахаар зэхэж буй таньд баярлалаа.

Newsletter